Herhangi
bir şehrin belirli bir konumunda yapılacak site ve/veya villaların, başlangıç
aşamasında bölgenin yahut şehrin öne çıkmış herhangi bir özelliğini andıracak
marka ve/veya slogan isminin/cümlesinin belirlenmesi çok önemlidir. Yayla, nehir,
köy hayatı, bulunduğu konumda bol yetişen bir ürün,
şehir milliyetçiliğini andıracak kavramlar bütünlüğü, sadece yerli değil yabancıyı da ikna edecek bir slogan, şehri ön plana çıkaracak kelimelerin bütünlüğü gibi, araştırmalar sonucu belirlenecek marka adı, kişiler tarafından telaffuzu kolay ve akılda kalabilecek bir isim ve/veya cümle olacaktır. Peki belirlenen ve inanılan ismin, marka olması yolunda çekici bir logo hazırlamak ve bunu doğru mecralarla hedef kitleye sunmak/duyurmak nasıl olacaktır?
şehir milliyetçiliğini andıracak kavramlar bütünlüğü, sadece yerli değil yabancıyı da ikna edecek bir slogan, şehri ön plana çıkaracak kelimelerin bütünlüğü gibi, araştırmalar sonucu belirlenecek marka adı, kişiler tarafından telaffuzu kolay ve akılda kalabilecek bir isim ve/veya cümle olacaktır. Peki belirlenen ve inanılan ismin, marka olması yolunda çekici bir logo hazırlamak ve bunu doğru mecralarla hedef kitleye sunmak/duyurmak nasıl olacaktır?
· Kişilerin
teknoloji üzerinden, marka ürünü araştırabilmesi için tasarımı iyi
planlanmış web sitesi hazırlanacaktır.
· Hedef kitle,
sadece bulunduğu şehir ile sınırlı olmayacağından, hazırlanan web sitesinin,
internetteki arama motorlarında görünürlüğünü sağlayacak reklam ve seo
çalışmaları profesyonelce uygulanacaktır.
·
Pazarlama
planlarının yapılabilmesi için hedef kitle araştırılacak ve datalar
oluşturulacaktır.
·
Hedef kitlenin
uğradığı alışveriş merkezi, restaurant, marketler gibi mekanlar tespit edilerek
reklamın doğru yerde uygulanması sağlanacaktır.
·
Tüm emlak
danışmanlık firmaları ile anlaşılarak, bir çok koldan yapılan tanıtım, müşteri
sunumu tek bir pazarlama kolu tarafından yürütülecektir. (Yani emlakçıların bu
planlamadaki görevi marka ürünü müşteriye göstermek değil, gösterilecek
müşteriyi pazarlama koluna yönlendirmek olacaktır. Marka ürün, pazarlama
faaliyetini bütün olarak kendi içinde planlayacak ve uygulayacaktır)
·
2 ya da 3 günlük
çalışma sonucunda edinilecek 500'e yakın kişisel mail hesabı ile farklı
başlıklar altında ücretsiz ev ilanları sitelerinde satış ilanları
oluşturulacaktır. (Örneğin, Sahibinden.com) Fakat tepki toplamayacağından ve
itici bir kimlik oluşturmayacağından kesinlikle emin olmak gerekiyor.
·
Hedef kitleye
ulaşarak, gerekirse birebir kurumsal pazarlama ve satış yapılacaktır. Kurumsal
satış ve pazarlama ürünün bulunduğu il ve yakın çevre illerinde yapılabilir. Bu
sistem daire satışlarında aktif bir şekilde uygulanmadığından, pazarlamacıya
verilecek ürünle ilgili gerekli sunum materyalleri ile yapılacak sunum/tanıtım
etkili olabilecektir.
·
Şehir dışına
yapılacak tanıtımlarda; şehrin özellikleri, satılan marka ürüne lanse edilerek
pazarlanması etkili olabilecektir.
·
Bir ürün ve/veya
hizmetin, satış fiyatının damdan düşer gibi telaffuz edilmesi hemen hemen her
alıcıya itici gelen bir etken olabilir. Dolayısıyla ürünün satışındaki,
anlaşmalı bankalar ile belirlenecek aylık taksit miktarının oluşturulması
pazarlamayı kolaylaştıracaktır.
·
Satış yapılan
kişiler üzerinden oluşturulacak referanslarla, yeni müşteri oluşumu
gerçekleştirilecektir. Bu referans kişinin tanıdığı da olabileceği gibi, satın
alan müşterinin mesleği üzerinden de referans oluşturulup, sektör bir bakıma
hedef kitle olarak da belirlenebilecektir.
·
Reklam bütçesini
sınırlamak amaçlı, ürünü tanıtan görüntülü ve sesli bir reklam oluşturularak,
kitlenin kendisini özel hissedebileceği bir sunumla, cd halinde gönderilmesi
etkili olabilecektir.
·
Pazarlaması
yapılacak olan ürünün, yatırım verileri belirlenerek ürüne, kullanım harici kâr
sağlanabilecek bir misyon yüklenmesi de önemli bir strateji olabilecektir.
Yukarıdaki faaliyetleri
gerçekleştirirken, eylemler arasındaki sıralama çok önemlidir. Dolayısıyla alt
yapı kusursuz hazırlandığı takdirde, elimizdeki bir çok pazarlama araçları
birbirlerini destekleyecek şekilde ve uygun zamanlamaya göre yapılacaktır. Tüm
maddeler; ulusal reklam baza alındığında, bütçe olarak değil emek olarak büyük
uğraş isteyen bir planlamadır. Pazarlamacı ve satıcıya bol kazandıracak sistem,
üreticinin de cebini yakmayacak bir düşünceyle hazırlanmıştır.
Pazarlamayı genel anlamda meslek
edinmemiş yahut bu eylemi icra etmeyen üretici/vatandaş/alıcı/düşünür ve bir
çok kişi, aynı pencereden bakmadığından dolayı daha pratik ve sonuca odaklanmış
olarak düşünebilir. Örneğin; alıcı için -Param varsa, beğenirsem alırım!,
satıcı için -Yaptım, ürettim, ucuza da satıyorum almak isteyen alsın! gibi
mantalitelere, pazarlamayı planlayan kişi asla kulak asmaz. Tam tersi, bu söylemler
ve bakış açısı pazarlamacıyı harekete geçiren unsurlardan biridir. Herkes böyle
düşünürken; pazarlamacı/satıcı ansızın, pazarlamak ve/veya satmak istediği
ürünü sonuca ulaştırmıştır bile!
Unutmadan söyleyeyim! Pazarlama planı
yapılacak ürün ev/bina/villa ise, kullanılan malzeme türleri, inşaat yapım
şekli, çalışma şekli, tasarımdaki materyaller, kısacası duvara çakılan çivisine
kadar bilgi sahibi olmak, her soruya cevap verebilir nitelikleri taşımak olmazsa olmazlardan biridir. Yoksa bu
yukarıda saydıklarımız sadece makaleden ibaret olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder