10 Şubat 2013 Pazar

Taşınmaz Mülk Pazarlamak










Herhangi bir şehrin belirli bir konumunda yapılacak site ve/veya villaların, başlangıç aşamasında bölgenin yahut şehrin öne çıkmış herhangi bir özelliğini andıracak marka ve/veya slogan isminin/cümlesinin belirlenmesi çok önemlidir. Yayla, nehir, köy hayatı, bulunduğu konumda bol yetişen bir ürün,
şehir milliyetçiliğini andıracak kavramlar bütünlüğü, sadece yerli değil   yabancıyı da ikna edecek bir slogan, şehri ön plana çıkaracak kelimelerin bütünlüğü gibi, araştırmalar sonucu belirlenecek marka adı, kişiler tarafından telaffuzu kolay ve akılda kalabilecek bir isim ve/veya cümle olacaktır. Peki belirlenen ve inanılan ismin, marka olması yolunda çekici bir logo hazırlamak ve bunu doğru mecralarla hedef kitleye sunmak/duyurmak nasıl olacaktır?

·  Kişilerin teknoloji üzerinden, marka ürünü araştırabilmesi için tasarımı iyi planlanmış  web sitesi hazırlanacaktır.
·   Hedef kitle, sadece bulunduğu şehir ile sınırlı olmayacağından, hazırlanan web sitesinin, internetteki arama motorlarında görünürlüğünü sağlayacak reklam ve seo çalışmaları profesyonelce uygulanacaktır.
·        Pazarlama planlarının yapılabilmesi için hedef kitle araştırılacak ve datalar oluşturulacaktır.
·        Hedef kitlenin uğradığı alışveriş merkezi, restaurant, marketler gibi mekanlar tespit edilerek reklamın doğru yerde uygulanması sağlanacaktır.
·        Tüm emlak danışmanlık firmaları ile anlaşılarak, bir çok koldan yapılan tanıtım, müşteri sunumu tek bir pazarlama kolu tarafından yürütülecektir. (Yani emlakçıların bu planlamadaki görevi marka ürünü müşteriye göstermek değil, gösterilecek müşteriyi pazarlama koluna yönlendirmek olacaktır. Marka ürün, pazarlama faaliyetini bütün olarak kendi içinde planlayacak ve uygulayacaktır)
·        2 ya da 3 günlük çalışma sonucunda edinilecek 500'e yakın kişisel mail hesabı ile farklı başlıklar altında ücretsiz ev ilanları sitelerinde satış ilanları oluşturulacaktır. (Örneğin, Sahibinden.com) Fakat tepki toplamayacağından ve itici bir kimlik oluşturmayacağından kesinlikle emin olmak gerekiyor.
·        Hedef kitleye ulaşarak, gerekirse birebir kurumsal pazarlama ve satış yapılacaktır. Kurumsal satış ve pazarlama ürünün bulunduğu il ve yakın çevre illerinde yapılabilir. Bu sistem daire satışlarında aktif bir şekilde uygulanmadığından, pazarlamacıya verilecek ürünle ilgili gerekli sunum materyalleri ile yapılacak sunum/tanıtım etkili olabilecektir.
·        Şehir dışına yapılacak tanıtımlarda; şehrin özellikleri, satılan marka ürüne lanse edilerek pazarlanması etkili olabilecektir.
·        Bir ürün ve/veya hizmetin, satış fiyatının damdan düşer gibi telaffuz edilmesi hemen hemen her alıcıya itici gelen bir etken olabilir. Dolayısıyla ürünün satışındaki, anlaşmalı bankalar ile belirlenecek aylık taksit miktarının oluşturulması pazarlamayı kolaylaştıracaktır.
·        Satış yapılan kişiler üzerinden oluşturulacak referanslarla, yeni müşteri oluşumu gerçekleştirilecektir. Bu referans kişinin tanıdığı da olabileceği gibi, satın alan müşterinin mesleği üzerinden de referans oluşturulup, sektör bir bakıma hedef kitle olarak da belirlenebilecektir.
·        Reklam bütçesini sınırlamak amaçlı, ürünü tanıtan görüntülü ve sesli bir reklam oluşturularak, kitlenin kendisini özel hissedebileceği bir sunumla, cd halinde gönderilmesi etkili olabilecektir.
·        Pazarlaması yapılacak olan ürünün, yatırım verileri belirlenerek ürüne, kullanım harici kâr sağlanabilecek bir misyon yüklenmesi de önemli bir strateji olabilecektir.

         Yukarıdaki faaliyetleri gerçekleştirirken, eylemler arasındaki sıralama çok önemlidir. Dolayısıyla alt yapı kusursuz hazırlandığı takdirde, elimizdeki bir çok pazarlama araçları birbirlerini destekleyecek şekilde ve uygun zamanlamaya göre yapılacaktır. Tüm maddeler; ulusal reklam baza alındığında, bütçe olarak değil emek olarak büyük uğraş isteyen bir planlamadır. Pazarlamacı ve satıcıya bol kazandıracak sistem, üreticinin de cebini yakmayacak bir düşünceyle hazırlanmıştır.

         Pazarlamayı genel anlamda meslek edinmemiş yahut bu eylemi icra etmeyen üretici/vatandaş/alıcı/düşünür ve bir çok kişi, aynı pencereden bakmadığından dolayı daha pratik ve sonuca odaklanmış olarak düşünebilir. Örneğin; alıcı için -Param varsa, beğenirsem alırım!, satıcı için -Yaptım, ürettim, ucuza da satıyorum almak isteyen alsın! gibi mantalitelere, pazarlamayı planlayan kişi asla kulak asmaz. Tam tersi, bu söylemler ve bakış açısı pazarlamacıyı harekete geçiren unsurlardan biridir. Herkes böyle düşünürken; pazarlamacı/satıcı ansızın, pazarlamak ve/veya satmak istediği ürünü sonuca ulaştırmıştır bile!

         Unutmadan söyleyeyim! Pazarlama planı yapılacak ürün ev/bina/villa ise, kullanılan malzeme türleri, inşaat yapım şekli, çalışma şekli, tasarımdaki materyaller, kısacası duvara çakılan çivisine kadar bilgi sahibi olmak, her soruya cevap verebilir nitelikleri  taşımak olmazsa olmazlardan biridir. Yoksa bu yukarıda saydıklarımız sadece makaleden ibaret olur.

Hiç yorum yok: