DEKORASYON
Dekorasyon; uzman kişinin
yaratıcılığına göre değişkenlik gösteren, mekanlar ve nesnelere uygulanan bir süsleme
sanatı olduğu gibi, kişinin hayatına renk katan ve kolaylık sağlayan en önemli
unsurlardan biridir. Geçmiş tarihimizde yapı ve mobilya dekorasyonu ile başlayan bu yaratıcı süreç, günümüzde tüm
yaşam ve çalışma alanlarımıza yayılarak modern hayatın vazgeçilmeyecek olguları
arasında yer almıştır. Çalıştığımız ofisten tutun da evimizdeki banyo ve
mutfağa kadar ulaşmış olan dekorasyon
sanatı, tüketicinin kişiliğini dahi yansıtacak yaratıcılık hizmetini verebilir
duruma ulaşmıştır. Ev dekoru, kişinin aile içi mutluluğunu olumlu yönde
etkileyeceği gibi, yaratıcılığın sınırlarına göre dar ve kullanışsız olan bir
yaşama alanını, daha etkin hale getirerek inanamayacağınız kolaylıklar ve yenilikler
de sağlayabilmektedir. O halde dekorasyon,
tarihten bugüne geçirdiği süreçlerde kendini sürekli yenileyerek, süsleme
eylemi ile sınırlı kalmamış, günlük hayatımızda ihtiyaçlara cevap veren bir
hizmet şekline de bürünmüştür.
Bu
yaratıcılık ve eylem sanatı çeşitlere bölünerek, verilen hizmet ve uygulamanın
sistematik bir hal almasını sağlamıştır. Ev, mobilya, mutfak, banyo, ofis gibi
bir çok başlık altında toparlayabileceğimiz dekorasyon çeşitleri, esasında iç
dekorasyonun parçaları halindedir. Bina, yapı ya da bahçe, çevre gibi dış
uygulamalardaki düzenleme ve süsleme
eylemleri ise dış dekorasyon
unsurları olup, hizmete cevap verme biçimi olarak aynı doğrultuda faaliyet
göstermektedir.
Dekorasyon ve çeşitlerini püf noktaları
ile anlamak ve yaratıcılığa özgün fikirler de eklemek aslında sizin elinizde.
Mesela; ev dekorasyonunda
kullanacağınız aksesuarların renk uyumu ve nesnelerin kişileri rahatsız
etmeyecek şekildeki biçimleri, uyumluluk açısından önemli bir unsurdur. Tavanı
yüksek fakat yaşam alanı dar olan evinizi, asma tavan tasarımı ile daha
kullanışlı bir alan haline dönüştürebilirsiniz. Yatak odanızı koyu renklere
boyamak, geniş olan mekanınızı daha dar görünüşlü hale getirebilir. Oysa ki,
açık ve uygun renkleri seçmek sizleri mutlu edebilecek bir yaşam standartlarına
çıkarabilecektir. Eğer eviniz dubleks ise yaratıcı bir tasarım fikriyle
merdiven altınızı kullanışlı bir hale getirebilir ve kötü görüntüsünü
düzeltebilirsiniz. Bu da uzman bir dekorasyoncu
işidir. Banyo dekorasyonunuz için
kullanacağınız ürünler ve aksesuarların uyumluluğu önem arz etmekle beraber, bu
da size kullanışlık ve görüntü kavramlarının bütünleşmesi hizmetini sunacaktır.
Bu alanda uygulanan tasarımlar banyonuzun hijyenik özelliğini de kapsayacak
nitelikte olmalıdır.
Mobilya dekorasyonu, ev ve ofis dekorasyonlarını kapsayan bir
çeşitlilik içermektedir. Kullanım alanının genişliği, renkleri ve biçimine göre
uygulanacak tasarım çeşitleri, bu
doğrultuda modernliliği ve kullanışlılığı da beraberinde sunmaktadır. Çalışma
hayatımızda, iş stresinden uzak tutacak biçimde uygulanan mobilya dekorasyonu, ürün tasarımı ve hizmeti içinde barındıran bir
dekorasyon seçeneğidir. İş kolunuzun bölümüne göre düzenleyebilir ve sağladığı
alternatifler sayesinde çok çalıştığınız halde yorulmama hissini de yaşayabilirsiniz.
Genel
olarak; yolda yürürken dahi çevreyi, binaları ve bir çok nesneyi bir dekorasyon çeşidi olarak düşünebilir,
yaratıcı fikirler ve uygun materyaller ile onlara yeni bir bakış açısı
kazandırabilirsiniz. Örneğin; kırık dökük bir bina gördünüz ya da kullanılmamış
hale gelmiş bir çocuk parkı. Çamur içinde kalmış bir bahçe veya görüntüsü kötü
olan bir restoran da görmeniz mümkündür. Bunları onarmak ve kullanışlı hale
getirmek, tamir bakım işi olarak nitelendirebilir. Fakat dekorasyon, bu işleri yapmakla beraber nesneye yeni bir görüntü
şekli verir ve daha yaşanılır bir hale getirir. Sizler de hayatınıza yenilikler
getirmek adına evinizde uygulatmak istediğiniz mobilya, mutfak ve banyo dekorasyon çeşitleri ile kolaylıkları hissedebilir, daha modern
bir yaşam şekline kavuşabilirsiniz. Bu işi de bir uzamana danışmak ve doğru
hizmet almak atacağınız en önemli dekorasyon
adımıdır.
Yazar: Özkan Yılmaz
TAKIM ELBİSE
Erkek ile özdeşleşmiş
olan takım elbiseler; günümüzde hem
klasik hem de modern görünüm seçeneklerini aynı çatı altında toplamaktadır.
Tarihçesi 1940 yıllarına dayanan takım
elbise; işinde ciddiyetini, özel
hayatında tarzını ve gösterdiğin özeni yansıtan en önemli giyim araçlarından
biri halini almıştır. Uzun yıllardan bugüne, kadınların da bu giyim tarzına
gösterdiği aşırı ilgi sonucunda takım
elbise, erkek giyim
kategorisinde kalmamış bayan giyim tarzının da seçenekleri arasında yer almıştır.
Bu da yeni ve modern oluşumlara yol açmış, sınır tanımadan günümüze kadar
binlerce seçenekle hayatımızda vazgeçilmezler arasına girmiştir. Özellikle erkek giyim sektöründe sadece takım elbise üreten ve satan, hizmeti
en üst düzeyde tutan saygın firmalar yeni bir pazarlama ağı oluşturmuş, klasik
giyim arasına serpiştirdikleri modern giyim seçenekleri ile de klasikleşmeye
olumlu bir anlam yükleyerek, tüketicinin bakış açısının değişmesinde önemli bir
rol oynamışlardır. Bu oluşumlar, rahat giyim olarak adlandırdığımız jean,
tişört gibi giyim tarzlarının bile, çeşitli kombinlerle takımlaşmasını da
sağlamış, yaratıcılığın sınırlarını sonuna kadar zorlamıştır. Dolayısıyla;
üretici, satıcı ve tüketici açısından piyasa durgunluğuna yol açmamış, tam
tersi yeni kapıların açılmasında büyük kolaylıklar sağlamıştır.
Bayanların özellikle iş hayatında
tercih ettikleri takım elbiseler,
günümüzde çağdaş yaşamın da getirisiyle oldukça feminen ve bol seçenekli bir
giyim tarzı halini almıştır. Her geçen gün değişen moda ile birlikte, değişen takım elbise modelleri ciddi duruşunu
korumasının yanında modern tarzlarıyla erkek
giyim ve bayan giyimde tercih yelpazesini genişletmektedir.
Peki seçeneklerdeki rotamız neler
olmalıdır? Takım elbise fiyatları
tercih sebebi midir? Takım elbiselerde kalite mi önemlidir yoksa fiyat ve
moda mı? Aslında bu ve birçok soruların tüm cevabı sizin giyim tarzınızda,
fiziki yapınızda ve duruşunuzda, elbiseyi doğru taşımanızda saklıdır. Özellikle
erkek giyim sektöründe, firma
camlarında büyük karakterlerle yazılı "erkek giyim erkekçe giyin", "adam gibi giyin"
şeklindeki sloganları bir kenara bırakıp etkilenmemek gereklidir. Ve oldukça
özgür bir biçimde tercih yapmak, kendine yakışanı şık duranı seçmek, kaliteli
ama uygun fiyat seçeneklerini göz ardı etmemek doğru seçimlerin başlangıcı
olacaktır.
Bayanlara göre daha yavaş değişen erkek
takım elbise modelleri, aynı zamanda
farklı kombinler yaratma ayrıcalığı da tanımıyor. Kadınlara bonkör davranan
seçenekler, erkek giyimde de geliştirilmeli
ve farklılık yaratarak tekrar, tekrar sınırları zorlamalıdır.
Takım
elbise fiyatları üretici, satıcı ve tüketici üçlüsünü yakından ilgilendiren
unsurlardan biridir. Geleneklerimize bağlı olarak, özellikle de bayramlar ve
özel günlerde sürekli tercih edilen takım
elbise, kişi sınıfı gözetmeden geniş kitlelere hitap etmektedir. Bu unsur
dikkate alınarak; ülkemizde mahalle pazarlarından, ultra lüx hizmet anlayışı
sunan saygın firmalara kadar ulaşmıştır. Fakat tercihlerde yapılan bir takım
hatalar, görüntü kirliliği ve iticiliğe de yol
açabiliyor bazen. Çünkü dikkat edilmesi gereken baş unsur, fiyat olmamalı ya da
fiyatı yüksek olan ürün ilk tercih sebebi olmamalıdır. Kişinin fiziki yapısına
göre değişen kesim seçenekleriyle doğru tercihlerde bulunmak ilk adımlarımızdan
biri olmalıdır. Bazen modaya göre bazen de moda oluşturmak amaçlı renk
uyumları, aksesuarlar gibi tercihlerin özgürce ve yaratıcı düşüncelerle
sonuçlanması gerekmektedir.
Farkına varmadan bile yaptığın
kombinler yeni bir moda başlangıcı olabiliyor. Bunun yanında, üzerine kalıp
olarak tam oturacak kıyafet seçimleri, sizi en doğru şekilde karşı tarafa
yansıtıyor ve her anlamda kendinizi rahat hissetmenizi sağlıyor.
Sonuç olarak takım elbise hayatının her noktasında
olması gereken, vazgeçemeyeceğin bir giyim tarzıdır. Her nereye giderseniz
gidin, oranın ambiyansına uygun tüm kıyafetleri içinde barındırır takım elbiseler. Modayı takip etmenin
yararı vardır ancak seni en iyi bir şekilde sunabilecek tercihleri yapmak
ruhsal anlamda da kendinize huzur getirebilecektir. Bayanların da bu giyim
tarzıyla uzun yıllardan beri içli dışlı olması erkek giyim ve bayan giyim arasındaki yaratıcı rekabeti de
beraberinde getirmiştir. Bu da piyasaya canlılık vermiş, her koşulda
tüketicilere bol seçenekler sunmuştur. Tercihlerimizi yaparken, takım elbise
fiyatlarının sizler açısından çok önemli olmaması gerekmektedir. Bazen çok
uygun bir fiyata şık giyinebileceğiniz gibi, bazen de şıklığı kaliteyle
buluşturmak ve markanın havasını üzerinizde taşımak adına bu giyim tarzı için
bol, bol paralar dökmek kaçınılmaz olsa
gerek. Siz, siz olun firma camlarında yazan fiyat ve çekici sloganlara
kapılmayın. Fakat denemeden de geçmeyin. Belki de tam orada sizi başka biri
yapacak bir takım elbise asılı
duruyor. Onun sahibi olun ve şıklık sizinle bütünleşmiş olsun.
Yazar: Özkan YILMAZ
ERKEK GİYİM
Bulunduğu dönemin moda
akımına göre çeşitlilik gösteren erkek
giyim; rahat tercihlerden çok takım
elbise modelleri ile ön plana çıkmıştır. Takım elbiseye farklı pencerelerden bakan modacılar, tarih yazmış
ve uzun yıllar önce kadın giyimin de ilgisini aşırı derecede çekmeyi
başarmışlardır. Farklı takım elbise
modelleri, vitrinlerde yerini almış ve yediden yetmişe tüm tüketicilerin
ilgi odağı haline gelmiştir. Erkek giyim
ve bayan giyim tasarımcıları bununla yetinmemiş, rahat giyim tasarımlarını da
takım haline getirerek, klasikleşmenin önünü olumlu yönde açmışlardır. Bu akıma
kapılan tüketiciler ise, binlerce kişinin yürüdüğü caddelerde, alışveriş
merkezlerinde göze hoş gelen, tasarımcılıkla kaliteyi bütünleştiren ve giyinme
zevkini ön plana çıkaran görsellikleri oldukça iyi sunmuşlardır. Takım elbisedeki bu tasarım
çeşitlilikleri, rekabeti de oluşturarak takım
elbise fiyatlarını birebir etkilemiş; kalite, tasarım ve fiyat üçlüsünü
olumlu anlamda birleştirmiştir. Çağımızda artık herkes, kaliteli ve fiyatı
uygun olan takım elbiseleri
bütçelerine paralel olarak tercih edebilir hale gelmişlerdir. Piyasaya can
veren bu olumlu akım ise; tasarımcıları harekete geçirerek binlerce çeşit giyim
seçeneklerini, tüketicilerin zevklerine sunmuş ve sunmaya devam etmesini
sağlamıştır.
Erkek giyim, çoraptan iç çamaşıra, gömlekten kravata ve ceketten
pardesüye kadar bir çok çeşit sayabileceğimiz gibi, kadın giyime nazaran
düşünürsek, aslında sınırlı kaldığını hissedebileceğimiz bir kısırlık
yaşamaktadır. Özellikle iş hayatı ve önemli günlerin vazgeçilmezi takım elbiseler, kadın giyimin de
tercihleri arasına girerek, erkek giyim kategorisinin
sınırları uzun yıllar önce aşmıştır. Kadınların özgün tasarımları ile takım elbise modelleri çoğalmış ve
erkeklerdeki tercihleri bir adım geride bırakmışlardır. Kadınların yeniliklere
açık tasarımları, hiç düşünemediğimiz detayları ön yüze çıkarmaları gibi
yetenekleri takım elbiselere
yansımış ve bu da olumlu yönde gelişmelere yol açmıştır. Erkeklerdeki bu
tasarım kısırlıkları, erkekliğin
ağırlığından olsa gerek belirli çizgileri aşamamış, kadınlara nazaran
gelişimini geç tamamlamıştır. Tüketicilerin kendi hayal dünyalarını kullanarak
yarattığı kombinler ise tasarımcıların bakış açılarının değişmesine yol
açmıştır. Bu da, kısa dönemde hem bayan giyim hem de erkek giyim kategorilerinin çeşitliliğine yol açmıştır.
Erkek
giyim; 1940 yıllarından sonra takım
elbise akımı ile kendini geliştirmiş, dar olan seçeneklere bir çok yeni
tercihler eklenmiştir. Önceleri zevksiz ve renksiz olan tasarımlar, şimdiye
bakıldığı zaman eskiden eser kalmamış canlılıklarla kendini göstermektedir.
Spor giyimi de takımlaştıran güçlü hayal gücüne dayanan tasarımlar, erkeklerin
giyim tercihlerini daha bol bir pazarda yapmasını sağlamıştır. Bu çeşit bolluğu
ise fiyatlar konusunda giyim bütçelerini de iyi bir ölçüde rahatlatmıştır.
Çeşitliliğin bolluğu ile her bütçeye uygun olan takım elbise fiyatları, yediden yetmişe her kitleye yansımış,
giyimin ana unsurunun sadece fiyat olmadığı da anlaşılmıştır.
Fakat; sadece fiyat mıdır
takım elbise seçerken dikkat edilmesi gereken ilk unsur? Çoğu insan en çok bu
unsura dikkat ederken, yanlış kesim kıyafetleri de tercih edebiliyorlar. Takım elbiseyi doğru taşıyamamak,
kendine uymayan bir kalıbı seçmek çoğu zaman itici bir görüntü vermiştir ne
yazık ki. Doğru bir seçim, neden fiyat olarak da uygun olmasın ki? Her şeyden
önce kişinin kendine yakışanı seçmesi, doğru kalıbı bulması ve dönemin modasına
uyabilmesi en doğru seçim için izlenecek ilk adımlardır. Ancak bu aşamadan
sonra, fiyat unsurunun önem arz etmesi mümkün olabilir.
Erkek
giyimi özetlersek; kadın giyime nazaran sınırlı seçeneklerin bulunduğunu ve
yaratıcılığın kısır dönemden geçtiği, fakat kendi alanında düşünürsek; eski
dönemlerdeki zevksiz tutumundan eser kalmadığını söyleyebiliriz. Takım elbiselerin her kitleye hitap
etmesinden sebep; yanlış model ve kesimlerin seçilebilmesi, moda dışı
kombinlerin oluşturulması zaman zaman kötü sunumlara da yol açmıştır.
Tasarımlarda kadın giyim tercihlerinin bolluğu, son zamanlarda erkek giyimde de ön plana çıkmış ve
eski sıkıcı kabuğundan zaman geçtikçe uzaklaşmaya başlamıştır. Spor giyimin de
içine sızan takım elbise
tasarımları, birbirinden anlam olarak uzak olan klasik ve spor terimlerini aynı
çatı altında toplayabilmiştir. Jean üstüne giyilen klasik ceket yahut tişört
ile bütünleşen klasik pantolon seçenekleri bu akımın başlıca kategorileri
arasına girmişlerdir. Kısacası erkek
giyimde yapılan tercihler, kesim çeşitleri, kombinler giyim seçeneklerinde
en önemli unsur olmakla birlikte, takım
elbise fiyatlarının en son tercih sebebi olduğunu anlatıyor. Siz
tercihlerinizi yaparken ana unsurların sıralamasına bakmayın. Önce kendinize
yakıştığını tespit edin ve giyim tarzınızın, ruhunuzu rahatlattığını
hissettiğiniz anda doğru seçim yapmış olacaksınız. Bu aşamadan sonra, fiyatın
da pek önemli olmasını beklemeyin.
Yazar : Özkan YILMAZ
BEYMEN
Müşteri memnuniyetini esas almış ve tüketici hakkını
koruyan ilk marka olarak hafızalarda kalan Beymen;
1960'lı yıllarda kurulmasına karşın, bu olumlu eylemini 1987'li yılların
başında gerçekleştirmiştir. Bu hizmetkar düşüncesi ile örnek teşkil eden marka
haline gelerek, gerek erkek giyim,
gerekse bayan giyim tasarımları ile uzun yıllardır başarısını kanıtlamış köklü
bir erkek ve bayan giyim markası haline gelmiştir. İtalya'nın ünlü modaevi
Silvano Corsini işbirliği ile oluşumuna başlanan Beymen, İstanbul Şişli'de konuşlanmış ilk mağazasıyla tüm
tasarımlarını tüketicilerin beğenisine sunmuş ve şuan birçok mağazasıyla
sunmaya devam etmektedir. Beymen Clup koleksiyonu akımı ile takım elbiselerin yanında, spor giyimde de
tercih edilen giyim tarzı halini almıştır. Bu oluşumların yanında, birçok ünlü
markayı kendi çatısı altında toplayarak, farklı ve yenilikçi bir pazarlama
anlayışı sağlamıştır. Kaliteyi de arka planda bırakmayarak, birçok takım elbise modellerini ve farklı
giyim tarzlarını, müşteri memnuniyeti ve satış sonrası hizmet anlayışıyla
bütünleştirerek siz değerli tüketicilerin giyim dünyasına sunmuştur.
Yaklaşık 60 mağazasıyla Türkiye'de
hizmet veren Beymen, dünya
ülkelerinde de tanınmış ünlü bir erkek
giyim ve bayan giyim markasıdır. Takım
elbise ve spor giyimle
yetinmeyen marka; çanta, eşarp v.b. aksesuarlardan oluşan birçok koleksiyonları
da bünyesinde bulundurmuştur. 400' 'e
yakın farklı markaları pazarlama ve satış ağında bulunduran Beymen, uzun yıllardır bu markaların
satış lokasyonu haline gelmiştir. Farklı markalarla da markalaşma eylemini
kuvvetlendiren bu sistem, doğru stratejiyle hedefine ulaşmış ve ulaşmaya devam
etmektedir.
Takım
elbiselere duyulan ilginin mimarlarından biri olmak, markanın günümüzdeki
büyüklüğünü de doğrulamıyor mu bize? Erkek
giyim ve kadın giyim tarzlarına farklı, şık ve kaliteli takım elbise modellerini eklemeye devam
eden Beymen, şuan büyüklüğünü
kanıtladığı ve çizgisini oluşturduğu halde yeni tasarım ve üst kalite hizmet
faaliyetlerini sonlandırmış değil. Tam tersi, tecrübelerini modern çağ ile
birleştirerek tüketicilere giyim tarzlarının bir çok çeşitlerini sunmaktadır.
Bu da; siz tüketicilere binlerce tasarım ve çeşidin marka kalitesiyle sunulduğu
renkli giyim dünyasının, ayaklarınıza kadar serilmesini sağlamaktadır.
Bünyesinde barındırdığı ve
pazarlamasını kendi markası üzerinden yaptığı bir çok erkek giyim ve kadın giyim markaları ile tüketiciye uygun fiyat
tercihini de sunan Beymen, bu
stratejisiyle Türkiye ve dünyada milyonlarca tüketiciye ulaşmıştır. Müşteri
kitlesine göre değişkenlik gösteren takım
elbise fiyatları ile bu kategorinin baş yapıtlarından biri olmuştur. Satış
esnasında ve sonrasında sunduğu ürünlerinin yanında verdiği büyük hizmetle,
rakip giyim markalarını oldukça gerisinde bırakmıştır. Bu çalışma şekli ile de
kendi adını kuvvetlendiren Beymen,
bünyesindeki yaklaşık dörtyüz markanın da saygınlığını arttırmıştır.
Saymakla bitiremeyeceğimiz olumlu bir
çok eylemi kariyer çizgisinde barındırmış olan marka, geçmişteki yaptıklarıyla
geleceğinin ne kadar parlak olacağını yıllar önceden hissettirmiştir bize. Erkek giyim ve kadın giyim
kategorilerinde reformlar yaparak, tüketicilere bir çok alternatif tasarımlar
sunup, kişilerin tüm ihtiyaçlarına anında cevap verebilmiştir. Gerek takım elbise modellerine gerekse spor
giyimdeki tercihlere, modern tasarımlarını ekleyerek kalite ve şık görünüm
unsurlarını da elden bırakmamıştır. Farklı pazarlama teknikleri ile pazardaki
payını gün geçtikçe büyüten Beymen, almış olduğu sektör risklerinden de
olumlu bir şekilde sıyrılmayı başarmıştır. Giyim sektöründe bulunan bir çok
rakip firma ile rekabete kapılmayarak, kalitesi ve vermiş olduğu hizmetten de ödün
vermemiştir. Dolayısıyla; tüketicilerin gönlünü fethederek hemen hemen her
gardolapta yerini bulan marka modelleri, çanta, eşarp gibi giyim
aksesuarlarıyla sürekli desteklenerek tamamlayıcı bir seçenek de sunabilmiştir.
O halde; kalite ve şıklığı, üstün hizmet ve farklı fiyat politikası ile sunan Beymen;
sizce de, erkek giyim ve bayan giyim
sektörünün ayakta alkışlanacak bir markası değil midir?
Yazar: Özkan YILMAZ
BİSSE
Marka kelime açılımı, "Birlikte
İlkemiz Sanatla Sanayiye Erişmek" olan Bisse, 1976 yılında kurularak erkek
giyim sektöründe önemli bir konuma sahip olmuştur. İhraç edilen ilk Türk
markası ünvanı alarak, yurtiçi ve
yurtdışında adından oldukça söz ettirmiştir. Elliden fazla mağazasıyla hizmet
veren marka, yurtdışına en çok gömlek
ihraç ederek, kısa zamanda ismini yukarılara taşıyabilmiştir. Bisse,
bünyesinde ürettiği takım elbiseleri
yurtdışında, kendi ismini taşıyan butik mağazalarda sunan, ilk Türk markası
ünvanını da alarak ilklere imza atan marka olarak tarihe adını yazdırmıştır. Kendi
çalışanlarının kendi tasarımları ile moda dünyasına yön vererek, uzun yılların
birikimini müşteri odaklı hizmet ile bütünleştirmişlerdir. Bunun yanında da,
kaliteli kumaşlardan oluşan çağdaş tasarımlarda şıklığı elden bırakmamış ve belirli
bütçelere hitap eden takım elbise
fiyatları ile 1.sınıf kitle tüketiciye ulaşabilmiştir.
Bisse,
üretimlerini gerçekleştirdiği ve büyük bir özveriyle faaliyetlerine devam
ettiği tesislerinde, çağdaş üretim tekniklerini kullanarak müşterilerine kaliteli ürünlerini sunmaya devam etmektedir.
Birbirinden farklı tasarımları içeren takım
elbise modelleri, gömlekler ve aksesuarlar ile erkek giyim sektörüne yön vermiş, yurt dışındaki tekstil dünyasında
adından söz ettirerek Türkiye'nin gurur kaynağı bir marka haline gelmiştir. Tüketicilerinin,
satış sonrası problemlerini anlık çözen mekanizmasıyla, müşterilerinin tüketici
haklarını koruyan ve onları en kaliteli, şık ürünleri ile buluşturmayı ilke edinmiş
büyük bir giyim markasıdır.
Gömlek ile başlayan serüvenine; takım elbiseler, pantolon, ceket gibi
bir çok ürünü ekleyerek pazardaki payını büyüten marka, klasik giyimin
öncülerinden biri haline gelmiştir. Profesyonel ekibi ile ürettiği ürünlerini,
geniş kitlelere sunabilmek için pazarlama alternatiflerini uygulayarak hedefine
ulaşabilmiştir. Sadece erkek giyim
üzerine üretimine başlayarak büyük bir risk almış, fakat bunun da altından
piyasaya damga vuran başarılarıyla kalkabilmiştir.
Günümüz itibari ile yıllık 1 milyon
gömlek üretimi hacmine ulaşan Bisse,
takım elbisede de iddiasını
sürdürerek dünyaca ünlü bir çok siyasetçi ve dünya starlarının erkek giyimdeki tercihleri arasında yer
almıştır. Marka; Obama'dan Putin'e, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'dan
Clinton'a, Brad Pitte'den Kevin Costner'e kadar ulaşabilmiş ve kalitenin,
şıklığın tek adreslerinden biri olmuştur.
Bisse,
takım elbise fiyatlarında gelir
seviyesi iyi olan 20 yaş üstü tüketicilere ulaşmayı hedeflemiştir. Kalitenin,
şıklığın ve çağdaş giyimin karşılığı olarak belirli bir ücret politikası uygulayan
marka, böylece gelir seviyesi olarak her
kitleye hitap etmeyip, ürün ve hizmetine ulaşılmayı sınıflandırmıştır. Bu
stratejinin her kitleye ulaşmak amaçlı etkin olmamasına karşılık, belirli bir
sınıfı hedef alması ve bu yolda ilerlemesi markanın gücüne güç katarak,
pazarlamadaki beyin ağları bu işin altından oldukça iyi başarılarla
kalkabilmiştir.
Bisse'yi
kısaca özetlersek; şık, kaliteli ve belirli sınıf kitleye hitap eden dünyaca ünlü
bir Türk markasıdır. Gömlek üretimi ile çıktığı yolda bir çok yeniliklerle
tanışmış ve kendisini tercih eden müşterilerine, bu yenilikleri üzerine bir çok
tasarımlarını ekleyerek ulaştırabilmiştir. Gerek takım elbise modelleri ile gerekse erkek giyim ürünleri olan gömlek, pantolon, ceket ve çeşitli
aksesuarlarla şablonunu oluşturan marka, kalite ve satış sonrası hizmeti de
elden bırakmamıştır. Tasarım ve kalitenin reklamını dünyaca ünlü siyasetçi ve
starlarla yapan marka, kısa sürede Türkiye ve dünya sınırlarında üne kavuşarak
adını ispatlamayı başarmıştır. İş hayatınızda yada özel hayatınızda kaliteyi ve
şıklığı isteyen her tüketicinin gardolabında bulunması gereken ilk markalardan
biridir Bisse. Neden sizin de
olmasın ki?
DAMAT
1986 yıllarının başında ortaya çıkan damat, kısa bir süre içinde özgün
gelişimleri ile erkek giyimin
vazgeçilmez köklü markaları arasında yerini bulmuştur. Markanın kuruluş
macerasına Osmanbey'de başlayan Süleyman ve Halidun Orakçıoğlu, içişlerine yabancı
bir unsur karıştırmayarak, Türk sermayesi ile oluşumlarını sürdürmüşlerdir. Takım elbise modellerinde kaliteyi
elden bırakmayıp, klasik ve modern tasarımlarını tüketicilerin beğenisine sunan
damat, şıklığın da vazgeçilmeyecek
adreslerinden biri olmuştur. Her kitle tüketiciye ulaşmak amaçlı, takım elbise fiyatlarında reform yapan
marka, D'S Damat markasını üreterek
binlerce tüketiciye ulaşmanın formülünü bulmuştur. Orta tabaka ve genç
tüketiciye, kalite ve şıklığı yansıtan bu formül ile marka, tüm kapıları
zorlayarak giyim sektörünün büyüklerinden biri olmuştur. Bu da markanın
gelişmesini, ekonominin zor dönemlerinde dahi darbe almadan bugünlere kadar
gelmesini, kalite ve şıklığın yanında da uygun fiyat politikası ile günümüze
kadar çizgisini kaybetmeden ulaşmasını sağlamıştır.
2000'li yıllara kadar gelişimini büyük
ölçüde tamamlayan ve büyümeye devam eden damat,
tarafına verilen başarı ödülleri ile hem Türkiye'de hem de dünyada ses getiren
bir ilgi odağı haline gelmiştir. Ülke sınırlarını aşıp, dünyaya yayılan takım elbise modelleri ile erkek giyimde baş rol oynayarak, her
tabakaya da hitap etmesi kendisine gösterilen ilginin ne kadar da doğru olduğunu yinelemiştir.
Dünyada Afrika, Avrupa ve Asya'yı da
keşfeden damat, sadece erkek giyime hitap ederek; aslında
sektörde büyük bir risk almış, fakat bu riskin altından da büyük başarılar ile
kalkabilmiştir. Kadın giyim kategorisinin bulunmaması, sadece tek cins giyim
sektörüne hizmet vermesi ve tasarımlarını sunması, erkekleri de ayrıcalıklı
kılacak bir eylem olarak kabul görmüştür. Damat,
özellikle D'S Damat markasıyla
her cebe uygun fiyat politikası ile kadın giyim tercihlerinin arasında
bulunmamasının doğuracağı olumsuz etkilerden de sıyrılmayı başarmıştır.
Farklı takım elbise modellerini kalite ile bütünleştirmek ve fiyat
alternatiflerini kitleye göre sunmak, her tüketiciyi mutlu edecek bir eylemdir.
İnsanlar; günümüz şartlarında kaliteye bakarken, şıklık ve fiyat unsurlarını da
göz ardı etmek istemiyorlar. Dolayısıyla; dört dörtlük hizmet ve ürünlere uygun
bir ücret ödeyerek sahip olmak, kişiyi nasıl mutlu ve memnun etmesin ki? Erkek giyim kategorisinde de bu
saydıklarımızı sunan, bir kaç markadan biridir damat. Türkiye ve dünyadaki bir çok mağazasında, bu hizmeti
vermekte ve müşterilerine özen göstererek ayrıcalığı yaşatmaktadır.
Takım
elbiseler, ünlü markaların birbirinden değişik tasarımları ile
tüketicilerin gardolaplarına girmiş, kişinin tarzını yaratarak gerek iş
hayatında gerekse özel davet ve düğünlerde sürekli tercih edilen giyim seçeneği
halini almıştır. Markaların, spor ve rahat giyim tarzlarını da takımlaştıran
değişik tasarımları, insanları bu giyim tarzına aşırı bir şekilde yönlenmesini
sağlamıştır.
Damat
erkek giyim markası, tüm bu olumlu eylemleri çalışma çizgisi olarak
belirlemiş ve uzun yıllardan bugüne kadar rotasını değiştirmeyerek; kaliteli,
şık ve uygun fiyat takım elbise
modellerini siz tüketicilere özenle sunmayı başarmıştır. Gerek üst gerek
orta tabaka gerekse genç tüketicilere ayrı ayrı hitap ederek, takım elbisede gönüllerin ve gözlerin
gözdesi olmuştur. Tüketicinin giyim sektöründe ihtiyaç duyacağı her ayrıntıyı,
herkesten önce düşünerek pazara sunan damat, satış ve pazarlamadaki savunmasını doğru
zamanlarda uygulamıştır. Hemen hemen her evde bulunan takım elbiseler, yediden yetmişe geleneklerimize de paralel
tüketicilerin ilk giyim tarzı tercihi olarak, markaların da birçok
tasarımlarını geliştirmelerini sağlamıştır. Her gardolaba yakışacak ve olması
gereken damat, tüketicilerin de
tercihleriyle tasarımlarını, kalitesini ve ayrıntılara yeni hayat verme
faaliyetlerini gün geçtikçe sınır tanımadan geliştirecektir. Bu da sizlere tarz
ve şık görünümü sağlayarak, aslında giyinmenin kişinin karakter ve çizgiyle
bağlantılı olduğunu anımsatacaktır.
Yazar : Özkan YILMAZ
SARAR
Şuan dünyanın dört bir yanında şıklığın
tek temsilcilerinden biri olar sarar, kırklı
yılların ortalarında tanıttı kendini bize. Binlerce çeşit ve alternatif giyim
seçenekleriyle, birbirinden şık takım
elbise modellerini tüketicilerine sunmaya devam eden sarar, özellikle erkek giyimin
öncülerinden biri haline gelmiştir. Eskişehir'de küçük bir terzi dükkanı ile
serüvenine başlayıp, dünya modasının gözdelerinden olmak her markaya nasip
olmaz. O markaya da sahip olmak, şıklığı simgelemek ve gerek iş hayatımızda
gerekse özel hayatımızda vazgeçilmezlerin arasına girip, gardolaplarımızdaki en
baş köşeye sahip olmak en büyük gurur kaynağı olsa gerek. Bunların yanında,
bayan giyim seçenekleri arasına girmek ve çizgisini aşıp yeni tasarımlara da
yer vermek, ayakta alkışlanacak bir
başarıdır.
Hemen hemen takım elbisenin ortaya çıkmasıyla kendini gösteren sarar; erkek giyim ile beraber kadın giyimi de peşinden sürükleyerek, yeni
oluşumların kapısını açmıştır. Kalite ve şıklığı bir arada sunarak, takım elbiselerde spor kesim, dar kesim
gibi seçeneklerin startını veren ilk markalardan da biridir. Kurucusu
Abdurrahman Sarar olan marka, Türkiye ile yetinmemiş, bir çok Avrupa
ülkesine ihraç faaliyetlerinde
bulunarak, kalite ve zerafetini tüm dünya insanlarıyla paylaşmıştır. Herhangi
bir sarar mağazasına girerek;
sunulan şık ve kaliteli ürünlerin yanında, profesyonel bir hizmet anlayışının
da sizi büyülediğini hemen fark edeceksiniz.
Takım
elbise deyince akla ilk gelenlerden biri olan marka; özellikle iş hayatının
vazgeçilmez giyim seçenekleri halini almıştır. Bayan giyim tasarımları ile
kategoriye ayrı bir hava vererek, ciddiyeti simgeleyen bir giyim tercihinin ilk
adresi olmuştur. Takım elbise fiyatlarının
marka için çok önemli olmaması, kaliteyi önemsediğini hissettirmiyor mu bize?
Kalite ve şıklığı sunmak için olumsuz hiç bir eylemden etkilenmeyen sarar, klasik ve spor tasarımları ile kitleleri
peşinden koşturmaya devam etmektedir.
Peki bir tüketici olarak neden sarar markasını tercih etmeliyiz? Takım elbise modellerinde kesimlere mi
yoksa kalite ve fiyat unsuruna mı dikkat etmeliyiz?
Herkesin bedeni, kendine yakışanı ve
kaliteyi neyde aradığı farklılık gösterebiliyor. Her şeyden evvel giydiğiniz
bir takım elbisenin, üzerinize
yakışması, onu taşıyabilmeniz ve koruyabilmeniz, şıklığını yansıtabilmeniz ve
en önemlisi kendinizi iyi hissetmeniz tercihlerinizdeki ilk sebeplerden biri
olmalı. Bunun takibinde araştırdığınız ve gözlemlediğiniz bir markanın, gerek
iş gerekse özel günlerinizde size en uygun takım
elbiseleri sunması tercihlerinizi sonuçlandırmanızda sizlere yardımcı
olacaktır. İşte sarar, bu unsurları
tek çatı altında toplayan en büyük markalardan biri olmakla beraber, yediden
yetmişe tüm kitleye hitap eden özel bir markadır.
Bayan giyimin, yaratıcılığın zirvesinde
olması ve binlerce çeşidin üzerine binlercesinin eklenerek durmadan büyümesi
kesinlikle tartışılmaması gereken büyük bir oluşumdur. Dünyaca ünlü bir marka
olan sararın da, bayan giyim
kategorisi arasına girmesi ve giyim tarzına ciddiyet ve rahatlığı aynı anda
sunması gerçekten de büyük bir başarı. Bu başarı faaliyetleri ile durmadan
büyüyen marka, binlerce kişiyi etkilemeye devam edecektir.
Sonuç olarak sarar, tüketicinin giyimde aradığı her olumlu unsuru bünyesinde
barındıran ve gün geçtikçe yenilikleriyle gönülleri tekrar tekrar fethedecek olan
köklü bir markadır. Birbirinden ciddi, birbirinden rahat ve spor kesim
tercihleri ile her kitleye hitap edebilecek olan marka, hangi giyim tarzının
hangi özel anda giyilmesi gerektiği sorularını da cevaplayan tasarım
tercihlerini, siz değerli tüketicilere sunabilmektedir. Takım elbiselerde yapılan tercihlerin, beğendiğiniz markadan çok
sizlerle alakalı olduğunun farkına varmak, seçeneklere daha çok yer verme
imkanını da sağlayacaktır. Erkek giyim
ve bayan giyim farkı gözetmeden tasarlanan tüm giyim seçenekleri, tüm şıklık ve
zerafetiyle Türkiye ve Avrupa'nın bir çok ülkelerinde konuşlanmış sarar mağazalarında, üstün hizmet
anlayışıyla siz tüketicilere sunulmuştur. Eğer hala gardolabınızda sarardan bir takım elbise yoksa, bence
hemen edinmenin yollarını arayın. İster klasik, ister dar kesim modelleri ile
şıklığı yakalayıp, kalitenin farkını sizler de yansıtın. Kim bilir? Belki de bu
markaya ilk defa sahip olmak ve onu taşımak, sizin saygınlığınızı ve şıklığınızı
bir kademe daha yükseltecek, iş ve özel hayatınızdaki küçük büyük
mutluluklarınıza sebep olacaktır.
SÜVARİ
Coşkun tekstil liderliğinde giyim sektörüne ilk
tohumlarını atan Süvari, kuruluş
faaliyetlerine 1997 yılının ilk zamanlarında başladı. Sadece gömlek tasarımları
ile oluşumuna başlayan marka, sektörün de büyümesine paralel olarak, erkek giyim kategorisinde bulunan takım elbiseler, ceket, pantolon gibi
bir çok tasarımları siz tüketicilerin beğenisine sunmuştur. Müşteri memnuniyeti
ve satış sonrası hizmet baş esas alınarak, marka bugünkü konumuna büyük
emeklerin sonucunda gelmiştir. Giyim sektöründe daha fazla yer edinmek ve
büyümeyi hızlandırmak amaçlı; Süvari
Classic, Vip, Active ve Innovative gibi koleksiyonları da bünyesinde
oluşturarak giyimdeki fonksiyonelliğini sürekli ön planda tutmuştur. Müşterinin
her türlü isteklerine cevap vermek amaçlı da, gömlek üretiminde kıyafetin
bedenine bakmaksızın, gömlek yakasının da beden seçeneklerini oluşturarak pazarlama ağını zenginleştirmiştir. Böylece erkek giyim sektörünün, giyimde
alternatifleri sunan ilk markalarından biri haline gelmiştir. Tüketiciler de,
satın aldığı gömleklerde yakasının dar veya geniş olması gibi problemler
yaşamayarak, her ayrıntısı düşünülmüş tasarımların kolaylığını yaşamışlardır Süvari sayesinde.
Süvari,
tasarladığı erkek gömleklerinde sadece yaka problemini çözmemiş, kol kısalığından
doğan sorunları daha uzun kollu gömlekler üreterek çözmeyi başarmıştır. Belden
esneyebilen pantolon ve kemer üretimi ile de her kitle müşteriye
ulaşabilmiştir. Takım elbise fiyatlarının
yanında tüm giyim çeşitlerinin kalite, şıklık ve uygun fiyat unsurları ile
satışa sunulması, marka müşterilerinin kısa sürede gönlünü çalmayı başarmıştır.
Kendini müşteri yerine koyan misyonu ile daha geniş kitlelere hitap ederek,
yenilikçi tasarımları ile erkek giyimin
öncülerinden biri olmuştur.
Özellikle kilolu erkekler takım elbiselerle çok iyi anlaşamazlar.
Ceket olsa pantolon dar gelir, pantolon olsa kemer küçük gelir gibi bir çok
problem. Süvari, erkek giyimde oluşturduğu Innovative
koleksiyonu ile bu sorunun önüne kalite ve şıklığı da sunarak geçmiştir. 4
santimetreye kadar genişlik sağlayan pantolon ve kemer seçenekleri ile markaya
duyulan ilgiyi ihtiyaç haline çevirerek geliştirici stratejiler uygulamıştır. Bu
faaliyetle yetinmeyerek ihtiyaçlara yönelik çalışmalarına devam eden marka,
tüketicilere Süvari Vip adını
verdiği takım elbise modellerini
sunarak kış aylarının vazgeçilmez markası haline gelmiştir. Pamuk ve yünün bol
tutulduğu zengin kumaşlarla ürettiği takım
elbiseler ile erkeklerin kışı sıcak ve şık geçirmesini sağlamıştır.
Araştırmalar yapıp sahaya inerek
yapılan bu rahatlatıcı ve bol seçeneğin bulunduğu tasarımlar, hedef kitleye
doğru zamanlarda doğru pazarlama teknikleri ile sunulmuştur. Bu da markanın
kalesini kuvvetlendirerek, işletme geleceğinin daha verimli olacağını
kanıtlamıştır. Öyle ki şuan geldiği noktayı düşünürsek ne kadar da doğru
tespitler yapıldığının farkına varabiliriz.
Sonuç olarak Süvari, erkek giyimde
tasarladığı bir çok şık, kaliteli ve rahat giyim alternatiflerini sunduğu takım elbiseler ve aksesuarlarla, ilgi
ve ihtiyaç kelimelerinin buluştuğu bir akım yaratmıştır. Bu akımı yaratırken
müşterinin penceresinden bakabilmesi, başarılarının en önemli unsurlarından
biri olmuştur. Müşteri memnuniyeti ve kusursuz hizmeti kendisine ilke edinmesi
de, her kitle tüketiciye ulaşabilmesini
sağlayarak, markayı bugün ki yerine getirmiştir. Kendi oluşumuna başladığı
erkek gömleklerinde uyguladığı reformlar ile gömleği bir bütün olarak değil,
yaka ve kollarına uyguladığı rahatlatıcı ve seçenekli tasarımlar, ihtiyaca göre
uygulanan doğru bir pazarlama yöntemi olmuştur. Pazara bu faaliyetle giren Süvari, sadece rahatlatıcı tasarımlarla değil kalite ve şıklığı yansıtan
modern tasarımları ile çalışmalarına devam etmiş ve halen de devam etmektedir. Süvari, yapılan tüm çalışmalar ile erkek giyim sektöründe örnek teşkil
ederek, pazarın daha seçenekli hale gelmesini sağlamıştır. Bu da marka için
verilen emeğin, gösterilen çabanın ve yenilikçi düşüncelerin buluştuğu tasarım
çalışmalarının ne kadar doğru adımlar olduğunu kanıtlamıştır bize.
Yazar : Özkan YILMAZ