Seo Yazı Örnekleri



DEKORASYON

            Dekorasyon; uzman kişinin yaratıcılığına göre değişkenlik gösteren, mekanlar ve nesnelere uygulanan bir süsleme sanatı olduğu gibi, kişinin hayatına renk katan ve kolaylık sağlayan en önemli unsurlardan biridir. Geçmiş tarihimizde yapı ve mobilya dekorasyonu ile başlayan bu yaratıcı süreç, günümüzde tüm yaşam ve çalışma alanlarımıza yayılarak modern hayatın vazgeçilmeyecek olguları arasında yer almıştır. Çalıştığımız ofisten tutun da evimizdeki banyo ve mutfağa kadar ulaşmış olan dekorasyon sanatı, tüketicinin kişiliğini dahi yansıtacak yaratıcılık hizmetini verebilir duruma ulaşmıştır. Ev dekoru,  kişinin aile içi mutluluğunu olumlu yönde etkileyeceği gibi, yaratıcılığın sınırlarına göre dar ve kullanışsız olan bir yaşama alanını, daha etkin hale getirerek inanamayacağınız kolaylıklar ve yenilikler de sağlayabilmektedir. O halde dekorasyon, tarihten bugüne geçirdiği süreçlerde kendini sürekli yenileyerek, süsleme eylemi ile sınırlı kalmamış, günlük hayatımızda ihtiyaçlara cevap veren bir hizmet şekline de bürünmüştür.
            Bu yaratıcılık ve eylem sanatı çeşitlere bölünerek, verilen hizmet ve uygulamanın sistematik bir hal almasını sağlamıştır. Ev, mobilya, mutfak, banyo, ofis gibi bir çok başlık altında toparlayabileceğimiz dekorasyon çeşitleri, esasında iç dekorasyonun parçaları halindedir. Bina, yapı ya da bahçe, çevre gibi dış uygulamalardaki düzenleme ve süsleme  eylemleri ise dış dekorasyon unsurları olup, hizmete cevap verme biçimi olarak aynı doğrultuda   faaliyet göstermektedir.
            Dekorasyon ve çeşitlerini püf noktaları ile anlamak ve yaratıcılığa özgün fikirler de eklemek aslında sizin elinizde. Mesela; ev dekorasyonunda kullanacağınız aksesuarların renk uyumu ve nesnelerin kişileri rahatsız etmeyecek şekildeki biçimleri, uyumluluk açısından önemli bir unsurdur. Tavanı yüksek fakat yaşam alanı dar olan evinizi, asma tavan tasarımı ile daha kullanışlı bir alan haline dönüştürebilirsiniz. Yatak odanızı koyu renklere boyamak, geniş olan mekanınızı daha dar görünüşlü hale getirebilir. Oysa ki, açık ve uygun renkleri seçmek sizleri mutlu edebilecek bir yaşam standartlarına çıkarabilecektir. Eğer eviniz dubleks ise yaratıcı bir tasarım fikriyle merdiven altınızı kullanışlı bir hale getirebilir ve kötü görüntüsünü düzeltebilirsiniz. Bu da uzman bir dekorasyoncu işidir. Banyo dekorasyonunuz için kullanacağınız ürünler ve aksesuarların uyumluluğu önem arz etmekle beraber, bu da size kullanışlık ve görüntü kavramlarının bütünleşmesi hizmetini sunacaktır. Bu alanda uygulanan tasarımlar banyonuzun hijyenik özelliğini de kapsayacak nitelikte olmalıdır.
            Mobilya dekorasyonu, ev ve ofis dekorasyonlarını kapsayan bir çeşitlilik içermektedir. Kullanım alanının genişliği, renkleri ve biçimine göre uygulanacak  tasarım çeşitleri, bu doğrultuda modernliliği ve kullanışlılığı da beraberinde sunmaktadır. Çalışma hayatımızda, iş stresinden uzak tutacak biçimde uygulanan mobilya dekorasyonu, ürün tasarımı ve hizmeti içinde barındıran bir dekorasyon seçeneğidir. İş kolunuzun bölümüne göre düzenleyebilir ve sağladığı alternatifler sayesinde çok çalıştığınız halde yorulmama hissini de yaşayabilirsiniz.  
            Genel olarak; yolda yürürken dahi çevreyi, binaları ve bir çok nesneyi bir dekorasyon çeşidi olarak düşünebilir, yaratıcı fikirler ve uygun materyaller ile onlara yeni bir bakış açısı kazandırabilirsiniz. Örneğin; kırık dökük bir bina gördünüz ya da kullanılmamış hale gelmiş bir çocuk parkı. Çamur içinde kalmış bir bahçe veya görüntüsü kötü olan bir restoran da görmeniz mümkündür. Bunları onarmak ve kullanışlı hale getirmek, tamir bakım işi olarak nitelendirebilir. Fakat dekorasyon, bu işleri yapmakla beraber nesneye yeni bir görüntü şekli verir ve daha yaşanılır bir hale getirir. Sizler de hayatınıza yenilikler getirmek adına evinizde uygulatmak istediğiniz mobilya, mutfak ve banyo dekorasyon çeşitleri  ile kolaylıkları hissedebilir, daha modern bir yaşam şekline kavuşabilirsiniz. Bu işi de bir uzamana danışmak ve doğru hizmet almak atacağınız en önemli dekorasyon adımıdır.


Yazar: Özkan Yılmaz


TAKIM ELBİSE
         Erkek ile özdeşleşmiş olan takım elbiseler; günümüzde hem klasik hem de modern görünüm seçeneklerini aynı çatı altında toplamaktadır. Tarihçesi 1940 yıllarına dayanan takım elbise; işinde ciddiyetini, özel hayatında tarzını ve gösterdiğin özeni yansıtan en önemli giyim araçlarından biri halini almıştır. Uzun yıllardan bugüne, kadınların da bu giyim tarzına gösterdiği aşırı ilgi sonucunda takım elbise, erkek giyim kategorisinde kalmamış bayan giyim tarzının da seçenekleri arasında yer almıştır. Bu da yeni ve modern oluşumlara yol açmış, sınır tanımadan günümüze kadar binlerce seçenekle hayatımızda vazgeçilmezler arasına girmiştir. Özellikle erkek giyim sektöründe sadece takım elbise üreten ve satan, hizmeti en üst düzeyde tutan saygın firmalar yeni bir pazarlama ağı oluşturmuş, klasik giyim arasına serpiştirdikleri modern giyim seçenekleri ile de klasikleşmeye olumlu bir anlam yükleyerek, tüketicinin bakış açısının değişmesinde önemli bir rol oynamışlardır. Bu oluşumlar, rahat giyim olarak adlandırdığımız jean, tişört gibi giyim tarzlarının bile, çeşitli kombinlerle takımlaşmasını da sağlamış, yaratıcılığın sınırlarını sonuna kadar zorlamıştır. Dolayısıyla; üretici, satıcı ve tüketici açısından piyasa durgunluğuna yol açmamış, tam tersi yeni kapıların açılmasında büyük kolaylıklar sağlamıştır.
         Bayanların özellikle iş hayatında tercih ettikleri takım elbiseler, günümüzde çağdaş yaşamın da getirisiyle oldukça feminen ve bol seçenekli bir giyim tarzı halini almıştır. Her geçen gün değişen moda ile birlikte, değişen takım elbise modelleri ciddi duruşunu korumasının yanında modern tarzlarıyla erkek giyim ve bayan giyimde tercih yelpazesini genişletmektedir.
         Peki seçeneklerdeki rotamız neler olmalıdır? Takım elbise fiyatları tercih sebebi midir? Takım elbiselerde kalite mi önemlidir yoksa fiyat ve moda mı? Aslında bu ve birçok soruların tüm cevabı sizin giyim tarzınızda, fiziki yapınızda ve duruşunuzda, elbiseyi doğru taşımanızda saklıdır. Özellikle erkek giyim sektöründe, firma camlarında büyük karakterlerle yazılı "erkek giyim erkekçe giyin", "adam gibi giyin" şeklindeki sloganları bir kenara bırakıp etkilenmemek gereklidir. Ve oldukça özgür bir biçimde tercih yapmak, kendine yakışanı şık duranı seçmek, kaliteli ama uygun fiyat seçeneklerini göz ardı etmemek doğru seçimlerin başlangıcı olacaktır.
         Bayanlara göre daha yavaş değişen erkek takım elbise modelleri, aynı zamanda farklı kombinler yaratma ayrıcalığı da tanımıyor. Kadınlara bonkör davranan seçenekler, erkek giyimde de geliştirilmeli ve farklılık yaratarak tekrar, tekrar sınırları zorlamalıdır.
         Takım elbise fiyatları üretici, satıcı ve tüketici üçlüsünü yakından ilgilendiren unsurlardan biridir. Geleneklerimize bağlı olarak, özellikle de bayramlar ve özel günlerde sürekli tercih edilen takım elbise, kişi sınıfı gözetmeden geniş kitlelere hitap etmektedir. Bu unsur dikkate alınarak; ülkemizde mahalle pazarlarından, ultra lüx hizmet anlayışı sunan saygın firmalara kadar ulaşmıştır. Fakat tercihlerde yapılan bir takım hatalar, görüntü kirliliği ve iticiliğe de yol açabiliyor bazen. Çünkü dikkat edilmesi gereken baş unsur, fiyat olmamalı ya da fiyatı yüksek olan ürün ilk tercih sebebi olmamalıdır. Kişinin fiziki yapısına göre değişen kesim seçenekleriyle doğru tercihlerde bulunmak ilk adımlarımızdan biri olmalıdır. Bazen modaya göre bazen de moda oluşturmak amaçlı renk uyumları, aksesuarlar gibi tercihlerin özgürce ve yaratıcı düşüncelerle sonuçlanması gerekmektedir.
         Farkına varmadan bile yaptığın kombinler yeni bir moda başlangıcı olabiliyor. Bunun yanında, üzerine kalıp olarak tam oturacak kıyafet seçimleri, sizi en doğru şekilde karşı tarafa yansıtıyor ve her anlamda kendinizi rahat hissetmenizi sağlıyor.
         Sonuç olarak takım elbise hayatının her noktasında olması gereken, vazgeçemeyeceğin bir giyim tarzıdır. Her nereye giderseniz gidin, oranın ambiyansına uygun tüm kıyafetleri içinde barındırır takım elbiseler. Modayı takip etmenin yararı vardır ancak seni en iyi bir şekilde sunabilecek tercihleri yapmak ruhsal anlamda da kendinize huzur getirebilecektir. Bayanların da bu giyim tarzıyla uzun yıllardan beri içli dışlı olması erkek giyim ve bayan giyim arasındaki yaratıcı rekabeti de beraberinde getirmiştir. Bu da piyasaya canlılık vermiş, her koşulda tüketicilere bol seçenekler sunmuştur. Tercihlerimizi yaparken, takım elbise fiyatlarının sizler açısından çok önemli olmaması gerekmektedir. Bazen çok uygun bir fiyata şık giyinebileceğiniz gibi, bazen de şıklığı kaliteyle buluşturmak ve markanın havasını üzerinizde taşımak adına bu giyim tarzı için bol, bol  paralar dökmek kaçınılmaz olsa gerek. Siz, siz olun firma camlarında yazan fiyat ve çekici sloganlara kapılmayın. Fakat denemeden de geçmeyin. Belki de tam orada sizi başka biri yapacak bir takım elbise asılı duruyor. Onun sahibi olun ve şıklık sizinle bütünleşmiş olsun.

Yazar: Özkan YILMAZ

ERKEK GİYİM

         Bulunduğu dönemin moda akımına göre çeşitlilik gösteren erkek giyim; rahat tercihlerden çok takım elbise modelleri ile ön plana çıkmıştır. Takım elbiseye farklı pencerelerden bakan modacılar, tarih yazmış ve uzun yıllar önce kadın giyimin de ilgisini aşırı derecede çekmeyi başarmışlardır. Farklı takım elbise modelleri, vitrinlerde yerini almış ve yediden yetmişe tüm tüketicilerin ilgi odağı haline gelmiştir. Erkek giyim ve bayan giyim tasarımcıları bununla yetinmemiş, rahat giyim tasarımlarını da takım haline getirerek, klasikleşmenin önünü olumlu yönde açmışlardır. Bu akıma kapılan tüketiciler ise, binlerce kişinin yürüdüğü caddelerde, alışveriş merkezlerinde göze hoş gelen, tasarımcılıkla kaliteyi bütünleştiren ve giyinme zevkini ön plana çıkaran görsellikleri oldukça iyi sunmuşlardır. Takım elbisedeki bu tasarım çeşitlilikleri, rekabeti de oluşturarak takım elbise fiyatlarını birebir etkilemiş; kalite, tasarım ve fiyat üçlüsünü olumlu anlamda birleştirmiştir. Çağımızda artık herkes, kaliteli ve fiyatı uygun olan takım elbiseleri bütçelerine paralel olarak tercih edebilir hale gelmişlerdir. Piyasaya can veren bu olumlu akım ise; tasarımcıları harekete geçirerek binlerce çeşit giyim seçeneklerini, tüketicilerin zevklerine sunmuş ve sunmaya devam etmesini sağlamıştır.
         Erkek giyim, çoraptan iç çamaşıra, gömlekten kravata ve ceketten pardesüye kadar bir çok çeşit sayabileceğimiz gibi, kadın giyime nazaran düşünürsek, aslında sınırlı kaldığını hissedebileceğimiz bir kısırlık yaşamaktadır. Özellikle iş hayatı ve önemli günlerin vazgeçilmezi takım elbiseler, kadın giyimin de tercihleri arasına girerek, erkek giyim kategorisinin sınırları uzun yıllar önce aşmıştır. Kadınların özgün tasarımları ile takım elbise modelleri çoğalmış ve erkeklerdeki tercihleri bir adım geride bırakmışlardır. Kadınların yeniliklere açık tasarımları, hiç düşünemediğimiz detayları ön yüze çıkarmaları gibi yetenekleri takım elbiselere yansımış ve bu da olumlu yönde gelişmelere yol açmıştır. Erkeklerdeki bu tasarım kısırlıkları, erkekliğin  ağırlığından olsa gerek belirli çizgileri aşamamış, kadınlara nazaran gelişimini geç tamamlamıştır. Tüketicilerin kendi hayal dünyalarını kullanarak yarattığı kombinler ise tasarımcıların bakış açılarının değişmesine yol açmıştır. Bu da, kısa dönemde hem bayan giyim hem de erkek giyim kategorilerinin çeşitliliğine yol açmıştır.
         Erkek giyim; 1940 yıllarından sonra takım elbise akımı ile kendini geliştirmiş, dar olan seçeneklere bir çok yeni tercihler eklenmiştir. Önceleri zevksiz ve renksiz olan tasarımlar, şimdiye bakıldığı zaman eskiden eser kalmamış canlılıklarla kendini göstermektedir. Spor giyimi de takımlaştıran güçlü hayal gücüne dayanan tasarımlar, erkeklerin giyim tercihlerini daha bol bir pazarda yapmasını sağlamıştır. Bu çeşit bolluğu ise fiyatlar konusunda giyim bütçelerini de iyi bir ölçüde rahatlatmıştır. Çeşitliliğin bolluğu ile her bütçeye uygun olan takım elbise fiyatları, yediden yetmişe her kitleye yansımış, giyimin ana unsurunun sadece fiyat olmadığı da anlaşılmıştır.
         Fakat; sadece fiyat mıdır takım elbise seçerken dikkat edilmesi gereken ilk unsur? Çoğu insan en çok bu unsura dikkat ederken, yanlış kesim kıyafetleri de tercih edebiliyorlar. Takım elbiseyi doğru taşıyamamak, kendine uymayan bir kalıbı seçmek çoğu zaman itici bir görüntü vermiştir ne yazık ki. Doğru bir seçim, neden fiyat olarak da uygun olmasın ki? Her şeyden önce kişinin kendine yakışanı seçmesi, doğru kalıbı bulması ve dönemin modasına uyabilmesi en doğru seçim için izlenecek ilk adımlardır. Ancak bu aşamadan sonra, fiyat unsurunun önem arz etmesi mümkün olabilir.
         Erkek giyimi özetlersek; kadın giyime nazaran sınırlı seçeneklerin bulunduğunu ve yaratıcılığın kısır dönemden geçtiği, fakat kendi alanında düşünürsek; eski dönemlerdeki zevksiz tutumundan eser kalmadığını söyleyebiliriz. Takım elbiselerin her kitleye hitap etmesinden sebep; yanlış model ve kesimlerin seçilebilmesi, moda dışı kombinlerin oluşturulması zaman zaman kötü sunumlara da yol açmıştır. Tasarımlarda kadın giyim tercihlerinin bolluğu, son zamanlarda erkek giyimde de ön plana çıkmış ve eski sıkıcı kabuğundan zaman geçtikçe uzaklaşmaya başlamıştır. Spor giyimin de içine sızan takım elbise tasarımları, birbirinden anlam olarak uzak olan klasik ve spor terimlerini aynı çatı altında toplayabilmiştir. Jean üstüne giyilen klasik ceket yahut tişört ile bütünleşen klasik pantolon seçenekleri bu akımın başlıca kategorileri arasına girmişlerdir. Kısacası erkek giyimde yapılan tercihler, kesim çeşitleri, kombinler giyim seçeneklerinde en önemli unsur olmakla birlikte, takım elbise fiyatlarının en son tercih sebebi olduğunu anlatıyor. Siz tercihlerinizi yaparken ana unsurların sıralamasına bakmayın. Önce kendinize yakıştığını tespit edin ve giyim tarzınızın, ruhunuzu rahatlattığını hissettiğiniz anda doğru seçim yapmış olacaksınız. Bu aşamadan sonra, fiyatın da pek önemli olmasını beklemeyin.



Yazar : Özkan YILMAZ


BEYMEN

         Müşteri memnuniyetini esas almış ve tüketici hakkını koruyan ilk marka olarak hafızalarda kalan Beymen; 1960'lı yıllarda kurulmasına karşın, bu olumlu eylemini 1987'li yılların başında gerçekleştirmiştir. Bu hizmetkar düşüncesi ile örnek teşkil eden marka haline gelerek, gerek erkek giyim, gerekse bayan giyim tasarımları ile uzun yıllardır başarısını kanıtlamış köklü bir erkek ve bayan giyim markası haline gelmiştir. İtalya'nın ünlü modaevi Silvano Corsini işbirliği ile oluşumuna başlanan Beymen, İstanbul Şişli'de konuşlanmış ilk mağazasıyla tüm tasarımlarını tüketicilerin beğenisine sunmuş ve şuan birçok mağazasıyla sunmaya devam etmektedir. Beymen Clup koleksiyonu akımı ile takım elbiselerin yanında, spor giyimde de tercih edilen giyim tarzı halini almıştır. Bu oluşumların yanında, birçok ünlü markayı kendi çatısı altında toplayarak, farklı ve yenilikçi bir pazarlama anlayışı sağlamıştır. Kaliteyi de arka planda bırakmayarak, birçok takım elbise modellerini ve farklı giyim tarzlarını, müşteri memnuniyeti ve satış sonrası hizmet anlayışıyla bütünleştirerek siz değerli tüketicilerin giyim dünyasına sunmuştur.
         Yaklaşık 60 mağazasıyla Türkiye'de hizmet veren Beymen, dünya ülkelerinde de tanınmış ünlü bir erkek giyim ve bayan giyim markasıdır. Takım elbise ve spor giyimle yetinmeyen marka; çanta, eşarp v.b. aksesuarlardan oluşan birçok koleksiyonları da bünyesinde bulundurmuştur. 400''e yakın farklı markaları pazarlama ve satış ağında bulunduran Beymen, uzun yıllardır bu markaların satış lokasyonu haline gelmiştir. Farklı markalarla da markalaşma eylemini kuvvetlendiren bu sistem, doğru stratejiyle hedefine ulaşmış ve ulaşmaya devam etmektedir.
         Takım elbiselere duyulan ilginin mimarlarından biri olmak, markanın günümüzdeki büyüklüğünü de doğrulamıyor mu bize? Erkek giyim ve kadın giyim tarzlarına farklı, şık ve kaliteli takım elbise modellerini eklemeye devam eden Beymen, şuan büyüklüğünü kanıtladığı ve çizgisini oluşturduğu halde yeni tasarım ve üst kalite hizmet faaliyetlerini sonlandırmış değil. Tam tersi, tecrübelerini modern çağ ile birleştirerek tüketicilere giyim tarzlarının bir çok çeşitlerini sunmaktadır. Bu da; siz tüketicilere binlerce tasarım ve çeşidin marka kalitesiyle sunulduğu renkli giyim dünyasının, ayaklarınıza kadar serilmesini sağlamaktadır.
         Bünyesinde barındırdığı ve pazarlamasını kendi markası üzerinden yaptığı bir çok erkek giyim ve kadın giyim markaları ile tüketiciye uygun fiyat tercihini de sunan Beymen, bu stratejisiyle Türkiye ve dünyada milyonlarca tüketiciye ulaşmıştır. Müşteri kitlesine göre değişkenlik gösteren takım elbise fiyatları ile bu kategorinin baş yapıtlarından biri olmuştur. Satış esnasında ve sonrasında sunduğu ürünlerinin yanında verdiği büyük hizmetle, rakip giyim markalarını oldukça gerisinde bırakmıştır. Bu çalışma şekli ile de kendi adını kuvvetlendiren Beymen, bünyesindeki yaklaşık dörtyüz markanın da saygınlığını arttırmıştır.
         Saymakla bitiremeyeceğimiz olumlu bir çok eylemi kariyer çizgisinde barındırmış olan marka, geçmişteki yaptıklarıyla geleceğinin ne kadar parlak olacağını yıllar önceden hissettirmiştir bize. Erkek giyim ve kadın giyim kategorilerinde reformlar yaparak, tüketicilere bir çok alternatif tasarımlar sunup, kişilerin tüm ihtiyaçlarına anında cevap verebilmiştir. Gerek takım elbise modellerine gerekse spor giyimdeki tercihlere, modern tasarımlarını ekleyerek kalite ve şık görünüm unsurlarını da elden bırakmamıştır. Farklı pazarlama teknikleri ile pazardaki payını gün geçtikçe büyüten Beymen, almış olduğu sektör risklerinden de olumlu bir şekilde sıyrılmayı başarmıştır. Giyim sektöründe bulunan bir çok rakip firma ile rekabete kapılmayarak, kalitesi ve vermiş olduğu hizmetten de ödün vermemiştir. Dolayısıyla; tüketicilerin gönlünü fethederek hemen hemen her gardolapta yerini bulan marka modelleri, çanta, eşarp gibi giyim aksesuarlarıyla sürekli desteklenerek tamamlayıcı bir seçenek de sunabilmiştir. O halde; kalite ve şıklığı, üstün hizmet ve farklı fiyat politikası ile  sunan Beymen; sizce de, erkek giyim ve bayan giyim sektörünün ayakta alkışlanacak bir markası değil midir?



Yazar: Özkan YILMAZ


BİSSE

         Marka kelime açılımı, "Birlikte İlkemiz Sanatla Sanayiye Erişmek" olan Bisse, 1976 yılında kurularak erkek giyim sektöründe önemli bir konuma sahip olmuştur. İhraç edilen ilk Türk markası ünvanı alarak, yurtiçi  ve yurtdışında adından oldukça söz ettirmiştir. Elliden fazla mağazasıyla hizmet veren marka,  yurtdışına en çok gömlek ihraç ederek, kısa zamanda ismini yukarılara taşıyabilmiştir.  Bisse, bünyesinde ürettiği takım elbiseleri yurtdışında, kendi ismini taşıyan butik mağazalarda sunan, ilk Türk markası ünvanını da alarak ilklere imza atan marka olarak tarihe adını yazdırmıştır. Kendi çalışanlarının kendi tasarımları ile moda dünyasına yön vererek, uzun yılların birikimini müşteri odaklı hizmet ile bütünleştirmişlerdir. Bunun yanında da, kaliteli kumaşlardan oluşan çağdaş tasarımlarda şıklığı elden bırakmamış ve belirli bütçelere hitap eden takım elbise fiyatları ile 1.sınıf kitle tüketiciye ulaşabilmiştir.
         Bisse, üretimlerini gerçekleştirdiği ve büyük bir özveriyle faaliyetlerine devam ettiği tesislerinde, çağdaş üretim tekniklerini kullanarak müşterilerine  kaliteli ürünlerini sunmaya devam etmektedir. Birbirinden farklı tasarımları içeren takım elbise modelleri, gömlekler ve aksesuarlar ile erkek giyim sektörüne yön vermiş, yurt dışındaki tekstil dünyasında adından söz ettirerek Türkiye'nin gurur kaynağı bir marka haline gelmiştir. Tüketicilerinin, satış sonrası problemlerini anlık çözen mekanizmasıyla, müşterilerinin tüketici haklarını koruyan ve onları en kaliteli, şık ürünleri ile buluşturmayı ilke edinmiş büyük bir giyim markasıdır.
         Gömlek ile başlayan serüvenine; takım elbiseler, pantolon, ceket gibi bir çok ürünü ekleyerek pazardaki payını büyüten marka, klasik giyimin öncülerinden biri haline gelmiştir. Profesyonel ekibi ile ürettiği ürünlerini, geniş kitlelere sunabilmek için pazarlama alternatiflerini uygulayarak hedefine ulaşabilmiştir. Sadece erkek giyim üzerine üretimine başlayarak büyük bir risk almış, fakat bunun da altından piyasaya damga vuran başarılarıyla kalkabilmiştir.
         Günümüz itibari ile yıllık 1 milyon gömlek üretimi hacmine ulaşan Bisse, takım elbisede de iddiasını sürdürerek dünyaca ünlü bir çok siyasetçi ve dünya starlarının erkek giyimdeki tercihleri arasında yer almıştır. Marka; Obama'dan Putin'e, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'dan Clinton'a, Brad Pitte'den Kevin Costner'e kadar ulaşabilmiş ve kalitenin, şıklığın tek adreslerinden biri olmuştur.
         Bisse, takım elbise fiyatlarında gelir seviyesi iyi olan 20 yaş üstü tüketicilere ulaşmayı hedeflemiştir. Kalitenin, şıklığın ve çağdaş giyimin karşılığı olarak belirli bir ücret politikası uygulayan marka,  böylece gelir seviyesi olarak her kitleye hitap etmeyip, ürün ve hizmetine ulaşılmayı sınıflandırmıştır. Bu stratejinin her kitleye ulaşmak amaçlı etkin olmamasına karşılık, belirli bir sınıfı hedef alması ve bu yolda ilerlemesi markanın gücüne güç katarak, pazarlamadaki beyin ağları bu işin altından oldukça iyi başarılarla kalkabilmiştir.
         Bisse'yi kısaca özetlersek; şık, kaliteli ve belirli sınıf kitleye hitap eden dünyaca ünlü bir Türk markasıdır. Gömlek üretimi ile çıktığı yolda bir çok yeniliklerle tanışmış ve kendisini tercih eden müşterilerine, bu yenilikleri üzerine bir çok tasarımlarını ekleyerek ulaştırabilmiştir. Gerek takım elbise modelleri ile gerekse erkek giyim ürünleri olan gömlek, pantolon, ceket ve çeşitli aksesuarlarla şablonunu oluşturan marka, kalite ve satış sonrası hizmeti de elden bırakmamıştır. Tasarım ve kalitenin reklamını dünyaca ünlü siyasetçi ve starlarla yapan marka, kısa sürede Türkiye ve dünya sınırlarında üne kavuşarak adını ispatlamayı başarmıştır. İş hayatınızda yada özel hayatınızda kaliteyi ve şıklığı isteyen her tüketicinin gardolabında bulunması gereken ilk markalardan biridir Bisse. Neden sizin de olmasın ki?



DAMAT   

         1986 yıllarının başında ortaya çıkan damat, kısa bir süre içinde özgün gelişimleri ile erkek giyimin vazgeçilmez köklü markaları arasında yerini bulmuştur. Markanın kuruluş macerasına Osmanbey'de başlayan Süleyman ve Halidun Orakçıoğlu, içişlerine yabancı bir unsur karıştırmayarak, Türk sermayesi ile oluşumlarını sürdürmüşlerdir. Takım elbise modellerinde kaliteyi elden bırakmayıp, klasik ve modern tasarımlarını tüketicilerin beğenisine sunan damat, şıklığın da vazgeçilmeyecek adreslerinden biri olmuştur. Her kitle tüketiciye ulaşmak amaçlı, takım elbise fiyatlarında reform yapan marka, D'S Damat markasını üreterek binlerce tüketiciye ulaşmanın formülünü bulmuştur. Orta tabaka ve genç tüketiciye, kalite ve şıklığı yansıtan bu formül ile marka, tüm kapıları zorlayarak giyim sektörünün büyüklerinden biri olmuştur. Bu da markanın gelişmesini, ekonominin zor dönemlerinde dahi darbe almadan bugünlere kadar gelmesini, kalite ve şıklığın yanında da uygun fiyat politikası ile günümüze kadar çizgisini kaybetmeden ulaşmasını sağlamıştır.
         2000'li yıllara kadar gelişimini büyük ölçüde tamamlayan ve büyümeye devam eden damat, tarafına verilen başarı ödülleri ile hem Türkiye'de hem de dünyada ses getiren bir ilgi odağı haline gelmiştir. Ülke sınırlarını aşıp, dünyaya yayılan takım elbise modelleri ile erkek giyimde baş rol oynayarak, her tabakaya da hitap etmesi kendisine gösterilen ilginin  ne kadar da doğru olduğunu yinelemiştir.
         Dünyada Afrika, Avrupa ve Asya'yı da keşfeden damat, sadece erkek giyime hitap ederek; aslında sektörde büyük bir risk almış, fakat bu riskin altından da büyük başarılar ile kalkabilmiştir. Kadın giyim kategorisinin bulunmaması, sadece tek cins giyim sektörüne hizmet vermesi ve tasarımlarını sunması, erkekleri de ayrıcalıklı kılacak bir eylem olarak kabul görmüştür. Damat, özellikle D'S Damat markasıyla her cebe uygun fiyat politikası ile kadın giyim tercihlerinin arasında bulunmamasının doğuracağı olumsuz etkilerden de sıyrılmayı başarmıştır.
         Farklı takım elbise modellerini kalite ile bütünleştirmek ve fiyat alternatiflerini kitleye göre sunmak, her tüketiciyi mutlu edecek bir eylemdir. İnsanlar; günümüz şartlarında kaliteye bakarken, şıklık ve fiyat unsurlarını da göz ardı etmek istemiyorlar. Dolayısıyla; dört dörtlük hizmet ve ürünlere uygun bir ücret ödeyerek sahip olmak, kişiyi nasıl mutlu ve memnun etmesin ki? Erkek giyim kategorisinde de bu saydıklarımızı sunan, bir kaç markadan biridir damat. Türkiye ve dünyadaki bir çok mağazasında, bu hizmeti vermekte ve müşterilerine özen göstererek ayrıcalığı yaşatmaktadır.
         Takım elbiseler, ünlü markaların birbirinden değişik tasarımları ile tüketicilerin gardolaplarına girmiş, kişinin tarzını yaratarak gerek iş hayatında gerekse özel davet ve düğünlerde sürekli tercih edilen giyim seçeneği halini almıştır. Markaların, spor ve rahat giyim tarzlarını da takımlaştıran değişik tasarımları, insanları bu giyim tarzına aşırı bir şekilde yönlenmesini sağlamıştır.
         Damat erkek giyim markası, tüm bu olumlu eylemleri çalışma çizgisi olarak belirlemiş ve uzun yıllardan bugüne kadar rotasını değiştirmeyerek; kaliteli, şık ve uygun fiyat takım elbise modellerini siz tüketicilere özenle sunmayı başarmıştır. Gerek üst gerek orta tabaka gerekse genç tüketicilere ayrı ayrı hitap ederek, takım elbisede gönüllerin ve gözlerin gözdesi olmuştur. Tüketicinin giyim sektöründe ihtiyaç duyacağı her ayrıntıyı, herkesten önce düşünerek pazara sunan damat,  satış ve pazarlamadaki savunmasını doğru zamanlarda uygulamıştır. Hemen hemen her evde bulunan takım elbiseler, yediden yetmişe geleneklerimize de paralel tüketicilerin ilk giyim tarzı tercihi olarak, markaların da birçok tasarımlarını geliştirmelerini sağlamıştır. Her gardolaba yakışacak ve olması gereken damat, tüketicilerin de tercihleriyle tasarımlarını, kalitesini ve ayrıntılara yeni hayat verme faaliyetlerini gün geçtikçe sınır tanımadan geliştirecektir. Bu da sizlere tarz ve şık görünümü sağlayarak, aslında giyinmenin kişinin karakter ve çizgiyle bağlantılı olduğunu anımsatacaktır.
        
        


Yazar : Özkan YILMAZ


SARAR

         Şuan dünyanın dört bir yanında şıklığın tek temsilcilerinden biri olar sarar, kırklı yılların ortalarında tanıttı kendini bize. Binlerce çeşit ve alternatif giyim seçenekleriyle, birbirinden şık takım elbise modellerini tüketicilerine sunmaya devam eden sarar, özellikle erkek giyimin öncülerinden biri haline gelmiştir. Eskişehir'de küçük bir terzi dükkanı ile serüvenine başlayıp, dünya modasının gözdelerinden olmak her markaya nasip olmaz. O markaya da sahip olmak, şıklığı simgelemek ve gerek iş hayatımızda gerekse özel hayatımızda vazgeçilmezlerin arasına girip, gardolaplarımızdaki en baş köşeye sahip olmak en büyük gurur kaynağı olsa gerek. Bunların yanında, bayan giyim seçenekleri arasına girmek ve çizgisini aşıp yeni tasarımlara da yer vermek,  ayakta alkışlanacak bir başarıdır.
         Hemen hemen takım elbisenin ortaya çıkmasıyla kendini gösteren sarar; erkek giyim ile beraber kadın giyimi de peşinden sürükleyerek, yeni oluşumların kapısını açmıştır. Kalite ve şıklığı bir arada sunarak, takım elbiselerde spor kesim, dar kesim gibi seçeneklerin startını veren ilk markalardan da biridir. Kurucusu Abdurrahman Sarar olan marka, Türkiye ile yetinmemiş, bir çok Avrupa ülkesine  ihraç faaliyetlerinde bulunarak, kalite ve zerafetini tüm dünya insanlarıyla paylaşmıştır. Herhangi bir sarar mağazasına girerek; sunulan şık ve kaliteli ürünlerin yanında, profesyonel bir hizmet anlayışının da sizi büyülediğini hemen fark edeceksiniz.
         Takım elbise deyince akla ilk gelenlerden biri olan marka; özellikle iş hayatının vazgeçilmez giyim seçenekleri halini almıştır. Bayan giyim tasarımları ile kategoriye ayrı bir hava vererek, ciddiyeti simgeleyen bir giyim tercihinin ilk adresi olmuştur. Takım elbise fiyatlarının marka için çok önemli olmaması, kaliteyi önemsediğini hissettirmiyor mu bize? Kalite ve şıklığı sunmak için olumsuz hiç bir eylemden etkilenmeyen sarar, klasik ve spor tasarımları ile kitleleri peşinden koşturmaya devam etmektedir.
         Peki bir tüketici olarak neden sarar markasını tercih etmeliyiz? Takım elbise modellerinde kesimlere mi yoksa kalite ve fiyat unsuruna mı dikkat etmeliyiz?
         Herkesin bedeni, kendine yakışanı ve kaliteyi neyde aradığı farklılık gösterebiliyor. Her şeyden evvel giydiğiniz bir takım elbisenin, üzerinize yakışması, onu taşıyabilmeniz ve koruyabilmeniz, şıklığını yansıtabilmeniz ve en önemlisi kendinizi iyi hissetmeniz tercihlerinizdeki ilk sebeplerden biri olmalı. Bunun takibinde araştırdığınız ve gözlemlediğiniz bir markanın, gerek iş gerekse özel günlerinizde size en uygun takım elbiseleri sunması tercihlerinizi sonuçlandırmanızda sizlere yardımcı olacaktır. İşte sarar, bu unsurları tek çatı altında toplayan en büyük markalardan biri olmakla beraber, yediden yetmişe tüm kitleye hitap eden özel bir markadır.
         Bayan giyimin, yaratıcılığın zirvesinde olması ve binlerce çeşidin üzerine binlercesinin eklenerek durmadan büyümesi kesinlikle tartışılmaması gereken büyük bir oluşumdur. Dünyaca ünlü bir marka olan sararın da, bayan giyim kategorisi arasına girmesi ve giyim tarzına ciddiyet ve rahatlığı aynı anda sunması gerçekten de büyük bir başarı. Bu başarı faaliyetleri ile durmadan büyüyen marka, binlerce kişiyi etkilemeye devam edecektir.
         Sonuç olarak sarar, tüketicinin giyimde aradığı her olumlu unsuru bünyesinde barındıran ve gün geçtikçe yenilikleriyle gönülleri tekrar tekrar fethedecek olan köklü bir markadır. Birbirinden ciddi, birbirinden rahat ve spor kesim tercihleri ile her kitleye hitap edebilecek olan marka, hangi giyim tarzının hangi özel anda giyilmesi gerektiği sorularını da cevaplayan tasarım tercihlerini, siz değerli tüketicilere sunabilmektedir. Takım elbiselerde yapılan tercihlerin, beğendiğiniz markadan çok sizlerle alakalı olduğunun farkına varmak, seçeneklere daha çok yer verme imkanını da sağlayacaktır. Erkek giyim ve bayan giyim farkı gözetmeden tasarlanan tüm giyim seçenekleri, tüm şıklık ve zerafetiyle Türkiye ve Avrupa'nın bir çok ülkelerinde konuşlanmış sarar mağazalarında, üstün hizmet anlayışıyla siz tüketicilere sunulmuştur. Eğer hala gardolabınızda sarardan bir takım elbise yoksa, bence hemen edinmenin yollarını arayın. İster klasik, ister dar kesim modelleri ile şıklığı yakalayıp, kalitenin farkını sizler de yansıtın. Kim bilir? Belki de bu markaya ilk defa sahip olmak ve onu taşımak, sizin saygınlığınızı ve şıklığınızı bir kademe daha yükseltecek, iş ve özel hayatınızdaki küçük büyük mutluluklarınıza sebep olacaktır.




 SÜVARİ

         Coşkun tekstil liderliğinde giyim sektörüne ilk tohumlarını atan Süvari, kuruluş faaliyetlerine 1997 yılının ilk zamanlarında başladı. Sadece gömlek tasarımları ile oluşumuna başlayan marka, sektörün de büyümesine paralel olarak, erkek giyim kategorisinde bulunan takım elbiseler, ceket, pantolon gibi bir çok tasarımları siz tüketicilerin beğenisine sunmuştur. Müşteri memnuniyeti ve satış sonrası hizmet baş esas alınarak, marka bugünkü konumuna büyük emeklerin sonucunda gelmiştir. Giyim sektöründe daha fazla yer edinmek ve büyümeyi hızlandırmak amaçlı; Süvari Classic, Vip, Active ve Innovative gibi koleksiyonları da bünyesinde oluşturarak giyimdeki fonksiyonelliğini sürekli ön planda tutmuştur. Müşterinin her türlü isteklerine cevap vermek amaçlı da, gömlek üretiminde kıyafetin bedenine bakmaksızın, gömlek yakasının da beden seçeneklerini oluşturarak  pazarlama ağını zenginleştirmiştir. Böylece erkek giyim sektörünün, giyimde alternatifleri sunan ilk markalarından biri haline gelmiştir. Tüketiciler de, satın aldığı gömleklerde yakasının dar veya geniş olması gibi problemler yaşamayarak, her ayrıntısı düşünülmüş tasarımların kolaylığını yaşamışlardır Süvari sayesinde.
         Süvari, tasarladığı erkek gömleklerinde sadece yaka problemini çözmemiş, kol kısalığından doğan sorunları daha uzun kollu gömlekler üreterek çözmeyi başarmıştır. Belden esneyebilen pantolon ve kemer üretimi ile de her kitle müşteriye ulaşabilmiştir. Takım elbise fiyatlarının yanında tüm giyim çeşitlerinin kalite, şıklık ve uygun fiyat unsurları ile satışa sunulması, marka müşterilerinin kısa sürede gönlünü çalmayı başarmıştır. Kendini müşteri yerine koyan misyonu ile daha geniş kitlelere hitap ederek, yenilikçi tasarımları ile erkek giyimin öncülerinden biri olmuştur.
         Özellikle kilolu erkekler takım elbiselerle çok iyi anlaşamazlar. Ceket olsa pantolon dar gelir, pantolon olsa kemer küçük gelir gibi bir çok problem. Süvari, erkek giyimde oluşturduğu Innovative koleksiyonu ile bu sorunun önüne kalite ve şıklığı da sunarak geçmiştir. 4 santimetreye kadar genişlik sağlayan pantolon ve kemer seçenekleri ile markaya duyulan ilgiyi ihtiyaç haline çevirerek geliştirici stratejiler uygulamıştır. Bu faaliyetle yetinmeyerek ihtiyaçlara yönelik çalışmalarına devam eden marka, tüketicilere Süvari Vip adını verdiği takım elbise modellerini sunarak kış aylarının vazgeçilmez markası haline gelmiştir. Pamuk ve yünün bol tutulduğu zengin kumaşlarla ürettiği takım elbiseler ile erkeklerin kışı sıcak ve şık geçirmesini sağlamıştır.
         Araştırmalar yapıp sahaya inerek yapılan bu rahatlatıcı ve bol seçeneğin bulunduğu tasarımlar, hedef kitleye doğru zamanlarda doğru pazarlama teknikleri ile sunulmuştur. Bu da markanın kalesini kuvvetlendirerek, işletme geleceğinin daha verimli olacağını kanıtlamıştır. Öyle ki şuan geldiği noktayı düşünürsek ne kadar da doğru tespitler yapıldığının farkına varabiliriz.
         Sonuç olarak Süvari, erkek giyimde tasarladığı bir çok şık, kaliteli ve rahat giyim alternatiflerini sunduğu takım elbiseler ve aksesuarlarla, ilgi ve ihtiyaç kelimelerinin buluştuğu bir akım yaratmıştır. Bu akımı yaratırken müşterinin penceresinden bakabilmesi, başarılarının en önemli unsurlarından biri olmuştur. Müşteri memnuniyeti ve kusursuz hizmeti kendisine ilke edinmesi de, her  kitle tüketiciye ulaşabilmesini sağlayarak, markayı bugün ki yerine getirmiştir. Kendi oluşumuna başladığı erkek gömleklerinde uyguladığı reformlar ile gömleği bir bütün olarak değil, yaka ve kollarına uyguladığı rahatlatıcı ve seçenekli tasarımlar, ihtiyaca göre uygulanan doğru bir pazarlama yöntemi olmuştur. Pazara bu faaliyetle giren Süvari, sadece rahatlatıcı tasarımlarla değil kalite ve şıklığı yansıtan modern tasarımları ile çalışmalarına devam etmiş ve halen de devam etmektedir. Süvari, yapılan tüm çalışmalar ile erkek giyim sektöründe örnek teşkil ederek, pazarın daha seçenekli hale gelmesini sağlamıştır. Bu da marka için verilen emeğin, gösterilen çabanın ve yenilikçi düşüncelerin buluştuğu tasarım çalışmalarının ne kadar doğru adımlar olduğunu kanıtlamıştır bize.
        


Yazar : Özkan YILMAZ